Γιατί δεν κοιμόμαστε καλά;

Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη του ποιοτικού ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου, να αυξήσει το σωματικό βάρος, και ακόμη και να αυξήσει τον κίνδυνο του θανάτου. Η ποιότητα του ύπνου μας επηρεάζεται από πολλά πράγματα που κάνουμε καθημερινά. Αυτή η έρευνα φέρνει στο προσκήνιο αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό: την ποιότητα του ύπνου σας.

  1. Κάθεστε με ανοιχτά φώτα

Για τουλάχιστον μισή ώρα πριν πάτε για ύπνο, προσπαθήστε να αποφύγετε τα έντονα φώτα. Αυτά περιλαμβάνουν και το τηλέφωνό σας, το tablet, ακόμα και την τηλεόραση. Γιατί; Διότι ακόμη και πέντε λεπτά από το λευκό φως από μια οθόνη καταστέλλει τα επίπεδα μελατονίνης κατά περισσότερο από 50%. Αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα της μελατονίνης στο αίμα αυξάνονται απότομα και θα αρχίσετε να αισθάνεστε λιγότερη εγρήγορση το βράδυ, και ο ύπνος γίνεται πιο ελκυστικός.

  1. Γυμνάζεστε

Δεν θα πρέπει να γυμνάζεστε για τουλάχιστον δύο ώρες πριν πάτε για ύπνο, εκτός αν πρόκειται για γιόγκα και ασκήσεις αναπνοής. Η άσκηση σε γενικές γραμμές, ωστόσο, σίγουρα βοηθά τον ύπνο. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι που γυμνάζονται κάποια στιγμή μες στην ημέρα, κοιμούνται καλύτερα και αισθάνονται πιο ξεκούραστοι από εκείνους που δεν ασκούνται.

  1. Καταναλώνετε καφεΐνη

Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να μην πίνετε καφέ ή τσάι οκτώ ώρες πριν τον ύπνο. Αν η καφεΐνη καταναλώνεται ακόμα και έξι ώρες πριν τον ύπνο οδηγεί σε σημαντικά μειωμένη ποιότητα και ποσότητα του ύπνου. Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε; Παρακολουθήστε πόσο επηρεάζει η καφεΐνη τον ύπνο σας.

  1. Είστε στρεσαρισμένοι

Ίσως η πιο κοινή αιτία που αναφέρουν οι άνθρωποι ότι δεν τους αφήνει να κοιμηθούν είναι ότι δεν ξέρουν πώς να καθαρίσουν το μυαλό τους και να αποβάλουν το άγχος. Γι’ αυτό, κάντε κάτι χαλαρωτικό, όπως γιόγκα και διαλογισμό. Μπορούν να κάνουν θαύματα για να βοηθήσουν το μυαλό σας κλείσει, να ανακτήσει δυνάμεις, και να προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *