Πώς να αντιμετωπίσετε τις διασπάσεις στη δουλειά

Είναι γεγονός πως τη σήμερον ημέρα οι διασπάσεις κατά τις ώρες εργασίας είναι αμέτρητες. Οι διασπάσεις αυτές σκοτώνουν τη συγκέντρωση και συνεπώς μειώνουν την αποδοτικότητα. Ποιες είναι, λοιπόν, οι κύριες διασπάσεις και πώς μπορούν να αντιμετωπισθούν;

  1. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Η πρώτη και η μεγαλύτερη διάσπαση σύμφωνα με ψυχολόγους και έρευνες είναι το internet και συγκεκριμένα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πιο απλός τρόπος αντιμετώπισης είναι να αποφεύγετε να αποσυνδέεστε από τους λογαριασμούς σας φεύγοντας από το σπίτι και να συνδέεστε ξανά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων σας.
  2. Κινητό: Ο σημερινός εργαζόμενος θα μπορούσαμε να πούμε ότι κοιμάται με το κινητό αγκαλιά και ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι η δουλειά. Για το λόγο αυτό πρέπει να «φιλτράρονται» οι κλήσεις και τα μηνύματα ανάλογα με τη μέρα και την ώρα. Συγκεκριμένα, τις ώρες εργασίας πρέπει να γίνονται δεκτές μόνο οι ειδοποιήσεις που την αφορούν ή οι επείγουσες κλήσεις. Αντίθετα, στον ελεύθερο χρόνο, όσο είναι δυνατό, πρέπει να αποφεύγονται οι κλήσεις και τα μηνύματα που αφορούν τη δουλεία.
  3. Έλλειψη διάθεσης: Ή αλλιώς «Βαριέμαι!». Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να θέσετε μικρούς στόχους και να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας. Για παράδειγμα, χωρίσετε της ημερήσιες υποχρεώσεις σας σε μέρη. Μόνο όταν ολοκληρώσετε ένα μέρος, θα μπορείτε να βγείτε για να πάρετε τον καφέ σας, να χαζέψετε στον υπολογιστή ή να ακούσετε το αγαπημένο σας τραγούδι.
  4. Άγχος: Οι καθημερινές υποχρεώσεις προκαλούν άγχος το οποίο με τη σειρά του προκαλεί πονοκεφάλους, ταχυκαρδίες και διάσπαση συγκέντρωσης. Δυστυχώς, πρόκειται για ένα πρόβλημα με δύσκολη αντιμετώπιση καθώς απαιτεί καθημερινή «δουλειά» με τον εαυτό μας, έως ότου γίνει διαχειρίσιμο και τελικά μπορέσει να αντιμετωπιστεί.
  5. Κούραση: Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται 7-9 ώρες ύπνου κάθε μέρα. Όταν δεν τις έχει, πέραν της κούρασης, εμφανίζονται προβλήματα και στην βραχυπρόθεσμη μνήμη του εγκεφάλου.
  6. Πείνα: Έχει παρατηρηθεί πως η παράλειψη γευμάτων προκαλεί διάσπαση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται όταν το άτομο δεν αφιερώνει χρόνο για να πάρει σωστό πρωινό. Γι αυτό, συμβουλευτείτε έναν ειδικό διατροφολόγο, έτσι ώστε να σας δώσει κατάλληλες συμβουλές για τη διατροφή σας.

Είναι σαφές πως οι διασπάσεις στη δουλειά αποτελούν καθημερινό πρόβλημα όλων μας. Με απλά βήματα, όμως, μπορούν να περιοριστούν έτσι ώστε να αυξηθεί η απόδοση χωρίς να χρειάζεται να αυξηθούν οι ώρες στο γραφείο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *