Marketing και Αρχιτεκτονική Φαρμακείου

Η αρχιτεκτονική έχει τεράστια εμπορική σημασία στο σύγχρονο φαρμακείο. Η χρήση γνώσεων marketing στο σχεδιασμό και το στήσιμο φαρμακείων είναι μία τάση που ξεκίνησε στην κεντρική Ευρώπη αρκετά νωρίς. Στην Ελλάδα, τα βήματα που έχουν γίνει τεράστια, ενώ υπάρχουν χώροι που εκτίθενται διεθνώς για το σχεδιασμό και την καινοτομία τους.

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του φαρμακείου δεν είναι απλή υπόθεση. Μέσα του κρύβεται η φωνή του επιχειρηματία-φαρμακοποιού,  το Marketing, η εφαρμογή αξιών συναισθηματικής νοημοσύνης ενώ γίνεται έντονη χρήση οπτικών ερεθισμάτων. Πέραν της ολικής ανακαίνισης που μπορεί να κάνει ένα φαρμακείο, αποτελέσματα στην επισκεψιμότητα και στις πωλήσεις μπορούν να παρατηρηθούν ακόμα και με μικρές προσαρμογές στον εξοπλισμό (εκθετήρια, γόνδολες, συρταριέρες), στον φωτισμό ή στα διακοσμητικά στοιχεία.

Η αρχιτεκτονική στο φαρμακείο, βάσει μελετών, έχει θεαματικά αποτελέσματα στον κύκλο εργασιών του. Πρόκειται για μία επένδυση η οποία όχι απλά «κάνει απόσβεση», αλλά προσθέτει συνεχώς αξία στην επιχείρηση. Ταυτόχρονα, αυτόματα το φαρμακείο διαφοροποιείται από το κοινότυπο, εκφράζει έμπρακτα την εταιρική του ταυτότητα και επικοινωνεί τις αξίες του.

Αρχιτεκτονική και marketing φαρμακείου:

Μια εύλογη απορία είναι πώς η αρχιτεκτονική «παντρεύεται» το marketing ειδικά όσον αφορά έναν τόσο ιδιαίτερο κλάδο, αυτό του φαρμακείου.

  1. Ανάπτυξη concept: Η φιλοσοφία μεταδίδεται από τον επιχειρηματία στον αρχιτέκτονα και αυτός τη «μεταφράζει» σε χρώματα, σχέδια, χωροταξία, υλικά και customer experience. Αυτό είναι το concept. Χωρίς concept, το φαρμακείο αδυνατεί να εκφράσει την ταυτότητά του και ταυτόχρονα χάνει τη δύναμή του να προσελκύσει νέο κοινό.
  2. Οπτική ταυτότητα: Πρόκειται για την άμεση επικοινωνία του concept: κρύβεται στις ταμπέλες, στην κατηγοριοποίηση και σε πολλές ακόμα λεπτομέρειες που υποσυνείδητα δίνουν τα σωστά ερεθίσματα στον καταναλωτή.
  3. Logo: Είναι το γραφικό μήνυμα που περιέχει όλες τις αξίες του φαρμακείου. Είναι μικρό και μπορεί να αποτυπωθεί σε όλα τα αναλώσιμα του φαρμακείου. Στόχος του είναι να αποτελέσει το καλύτερο δυνατό ερέθισμα τόσο σε μελλοντικούς πελάτες όσο στους ήδη υπάρχοντες.
  4. Brand Name: Έχουμε συνηθίσει τα φαρμακεία να έχουν την επωνυμία του επιχειρηματία φαρμακοποιού κάτι το οποίο με την πάροδο των χρόνων σταμάτησε να είναι αποδοτικό. Πλέον όταν μιλάμε για concept φαρμακείο, αναφερόμαστε στο brand name του, του οποίο ρόλος είναι με μία λέξη να αποδώσει όλη την «ενέργεια» που κρύβει το συγκεκριμένο φαρμακείο. Κατά συνέπεια, το brand name είναι ικανό να δημιουργήσει ζήτηση και να «βάλει» καινούριο κόσμο μέσα στο φαρμακείο.

Τελικά, η αρχιτεκτονική χώρου έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συγκεκριμένα η εμπορική αρχιτεκτονική φαρμακείου αποτελεί μία πολλά υποσχόμενη εξειδίκευση, καθώς είναι μία πολυδιάστατη διαδικασία.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *