Γυναίκα, Επιχειρηματίας, Φαρμακοποιός: Η παρουσία μίας ηγετικής γυναίκας

Όλοι έχουμε δει μία γυναίκα στη ζωή μας η οποία, με το που εισέρχεται σε ένα χώρο για να πει ή να κάνει κάτι, μαγνητίζει την προσοχή όλων των ανθρώπων γύρω της. Στέκεται στο ύψος της, ό,τι ύψος και να έχει. Επιτάσσει την προσοχή και τον σεβασμό όλων, όχι λόγω του τόνου ή της έντασης της φωνής της, αλλά λόγω της αυτοπεποίθησης και της ενέργειάς της. Αυτή η γυναίκα έχει ηγετική παρουσία.

Οι γυναίκες με ηγετική παρουσία στο χώρο του φαρμακείου είναι πολλές και αξιοθαύμαστες, έχουν αλλάξει την εικόνα της επιχειρηματικότητας του κλάδου, εκπαιδεύονται συνεχώς, εξελίσσονται και πρωτοπορούν.

Στατιστικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες ενδιαφέρονται πάνω από κάθε άλλη ικανότητά τους, να εξελίξουν την ηγετική τους παρουσία. Αυτό γιατί μέσα από αυτή τους τη στάση ξέρουν ότι θα κερδίσουν τον σεβασμό που αξίζουν, τόσο στην εργασία τους, όσο και στην κοινωνική τους ζωή.

Πώς χτίζεται λοιπόν, μία ηγετική παρουσία;

1. Αυτοπεποίθηση: Κάθε άνθρωπος με τον οποίο ερχόμαστε αντιμέτωποι έχει μικρά ή μεγάλα θέματα αυτοεκτίμησης. Και ενώ οι άντρες συνήθως χρεώνουν τις «αποτυχίες» τους σε τρίτους ή εξωγενείς συνθήκες, οι γυναίκες το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι «Δεν ήμουν αρκετά ικανή». Αυτό είναι μεγάλο πλήγμα στη γυναικεία αυτοπεποίθηση και αποτελεί τεράστιο εμπόδιο στην ηγετική παρουσία. Είναι σημαντικό κάθε γυναίκα να γνωρίζει τον εαυτό της, να μάθει τα πράγματα τα οποία την αποθαρρύνουν και να τα δουλεύει μέσα της. Ένα βήμα παραπάνω είναι να ρωτήσει την ομάδα της πώς αντιλαμβάνεται την παρουσία της, έτσι ώστε να ξέρει τι αντίκτυπο αφήνει στο χώρο. Τέλος, η αυτοπεποίθηση μίας γυναίκας πρέπει να χτίζεται μέσα από μικρές νίκες, οι οποίες ταυτόχρονα αυξάνουν την αξιοπιστία και βελτιώνουν την υπόληψη της επιχείρησής της.

2. Δυνατή φωνή: Σαν γυναίκες, πρέπει να αναπτύξουμε και να υποστηρίζουμε τη δική μας άποψη, που είναι προϊόν γνώσης και εμπειρίας. Κάποιες γυναίκες μιλούν σε έναν τόνο και με έναν τρόπο που αποδυναμώνει το μήνυμά τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις ακούγονται νέες και άπειρες και έτσι μειώνεται δραματικά η αξιοπιστία τους. Ηχογραφήστε ή βιντεοσκοπήστε τον εαυτό σας να κάνει μία ομιλία ή μία παρουσίαση και σημειώστε τις αλλαγές που θέλετε να κάνετε. Το πρόβλημα με την δειλή φωνή δεν είναι θέμα κατασκευής, αλλά θέμα αυτοπεποίθησης και σχετίζεται με το πόσο είναι έτοιμη η γυναίκα να γίνει ακουστή. Επίσης πρέπει να γίνεται μία πολύ συγκεκριμένη επιλογή λέξεων στον εργασιακό χώρο. Για παράδειγμα, μετρήστε πόσες φορές ζητάτε συγγνώμη και αναρρωτηθείτε πόσες από αυτές ήταν όντως απαραίτητες. Ακόμη, αν ζητήσετε από την ομάδα σας να ακολουθήσει κάποιες οδηγίες λέγοντας «Προτείνω αυτήν την προσέγγιση…» θα έχει πολύ περισσότερο αντίκτυπο σε σχέση με το αν λέγατε «Ίσως να μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε με αυτόν τον τρόπο». Η ευγένεια παραμένει ίδια και στις δύο περιπτώσεις αλλά η αυτοπεποίθηση της γνώσης είναι ξεκάθαρη στην πρώτη.

3. Στάση σώματος: Έχει τεράστια σημασία το πώς νιώθει μία γυναίκα σε σχέση με την εμφάνισή της, πώς βλέπει τον εαυτό της, πώς στήνει το σώμα της σε κάθε περίσταση. Οι γυναίκες μεγάλωσαν με την εντύπωση ότι πρέπει να συμμορφώνονται με το περιβάλλον τους και ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτό. Η γυναίκα που μπορεί να ηγηθεί της ομάδας της, της επιχείρησής της και ειδικότερα του φαρμακείου της, πρέπει να νιώθει υπέροχα με τον εαυτό της, να είναι υπερήφανη για τα επιτεύγματά της και να κυνηγάει το όραμά της. Μερικές συμβουλές για τη στάση σώματος είναι οι εξής: Όταν μία γυναίκα στέκεται όρθια πρέπει οι ώμοι της να είναι ανοιχτοί προς τα πίσω και το κεφάλι της να είναι ψηλά. Όταν κάθεται σε μία καρέκλα, πρέπει να καταλαμβάνει «χώρο». Οι ώμοι πάλι ανοιχτοί και τα πόδια να πατούν στο πάτωμα, όπως νιώθει εκείνη άνετα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνει την αίσθηση στους γύρω της ότι νιώθει άβολα. Τέλος, όταν γνωρίζει κάποιον, πρέπει να τον κοιτά στα μάτια, κάτι που αποπνέει αυτοπεποίθηση και σοβαρότητα ταυτόχρονα.

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα δεν είναι εύκολη υπόθεση, και η γυναίκα ηγέτης έχει πολλά να σηκώσει στους ώμους της. Μέσα από την αυθεντικότητα, τη σκληρή δουλειά, την επιμονή και την προσήλωσή της μπορεί να καταφέρει πολλά! Και ο κλάδος του φαρμακείου είναι υποσχόμενος…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *