Προβιοτικά στη διατροφή

προβιοτικά στη διατροφή

Έχετε πιθανόν ακούσει πολλά θετικά σχόλια για τα προβιοτικά: τα καλά βακτήρια και οι ζυμομύκητες βοηθούν την πέψη, ενισχύουν την ανοσία και ρυθμίζουν γενικώς το γαστρεντερικό μας σύστημα. Βρίσκονται φυσιολογικά στο γαστρεντερικό σύστημα σας, το οποίο φιλοξενεί περισσότερα από 500 είδη βακτηρίων, σύμφωνα με μια μελέτη.

Δεν είναι όλα αυτά τα βακτήρια καλά, αλλά μπορείτε να ενισχύσετε τα προβιοτικά σας μέσω της διατροφής ή συμπληρωμάτων για να βεβαιωθείτε ότι τα καλά υπερκαλύπτουν τα κακά. Με τη λήψη ενός προβιοτικού, γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης των καλών και υγιών πληθυσμών.

Πολλοί άνθρωποι παίρνουν τη δόση τους με την κατανάλωση τροφίμων που εκ φύσεως είναι γεμάτα με προβιοτικά, όπως το γιαούρτι και το κεφίρ. Όμως, είναι η λήψη προβιοτικών συμπληρωμάτων η λύση αντί για αυτό;

Ποιοι θα πρέπει να εξετάσουν τη λήψη προβιοτικών και ποιοι όχι

Τα προβιοτικά δεν είναι απαραίτητα, αλλά είναι αξίζει τον κόπο, αν έχετε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η χρόνια δυσκοιλιότητα ή κοιλιακό άλγος.

Απλά δεν πρέπει να βασίζεστε σε αυτά ως πανάκεια για κάθε πρόβλημα στην κοιλιά. Στην πραγματικότητα, τα προβιοτικά συμπληρώματα θα μπορούσαν ακόμη και να είναι επιβλαβή για τα άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, όπως εκείνα που βρίσκονται στη μέση της χημειοθεραπείας ή μάχονται με προχωρημένα στάδια του καρκίνου ή του AIDS. Υπήρξαν αναφορές σημαντικών μολύνσεων σε αυτές τις περιπτώσεις όπου χρησιμοποιούνται τα προβιοτικά, αν και δεν είναι γνωστό αν τα προβιοτικά σχετίζονται με τη μόλυνση.

Τι να προσέξετε

Σε γενικές γραμμές, τα προβιοτικά συμπληρώματα είναι ασφαλή και θα βρείτε πολλές επιλογές μάρκας στα ράφια των φαρμακείων. Δεν έχει σημασία ποια θα επιλέξετε, πρέπει όμως να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στην ετικέτα και να ακολουθήσετε τη σύσταση για τη δοσολογία που περιγράφεται (γενικά, μια ή δύο κάψουλες κάθε μέρα). Ορισμένοι νέοι χρήστες αναφέρουν αέρια και φούσκωμα όταν ξεκινούν για πρώτη φορά τη λήψη των συμπληρωμάτων, που όμως περνάει μέσα σε λίγες ημέρες. Τα περισσότερα εμπορικά σήματα συνιστούν να αποθηκεύετε τα συμπληρώματα σε δροσερό, σκοτεινό μέρος (αχνιστή μπάνιο σας δεν μπορεί να κοπεί), και να παρακολουθείτε εκ του σύνεγγυς την ημερομηνία λήξης.

Πώς θα καταλάβετε αν είναι αποτελεσματικά

Εάν τα συμπληρώματα κάνουν τη δουλειά τους, τα συμπτώματα στο στομάχι σας θα σας αφήσουν μέσα σε λίγες εβδομάδες. Εάν τίποτα δεν αλλάζει, μπορεί να αξίζει τον κόπο να δοκιμάσετε μια άλλη μάρκα που χρησιμοποιεί διαφορετικά είδη βακτηρίων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *